Bookstagram Newbie Tag

 Sziasztok!

Mivel már ezer éve nem volt tag bejegyzés, ezért úgy döntöttem ideje kitöltenem egyet, méghozzá nem mást, mint a Bookstagram Newbie Taget. Ezt már régebb óta terveztem, pontosabban amikor belekezdtem az insta oldalamba, de eddig még vagy nem volt rá megfelelő alkalmam, vagy éppen kiment a fejemből, valamint úgy gondoltam, ha már a bloghoz készítettem az oldalt miért ne töltsem ki itt, ahol ráadásul még több hely is van, tehát rendesen ki tudom fejteni a válaszokat.

Aki még nem tudná, az Instagram oldalon könyvekről posztolok, eredetileg nem azzal a céllal kezdtem neki, hogy csak könyveket fotózzak, hanem az aktuális olvasmányaimból gyűjtök ki idézeteket, és ezeket is közzéteszem. Eddig még nem sok könyvről kerültek ki idézetek, mivel nem olyan régen kezdtem el aktívan gyűjteni őket, szóval még egyelőre többségben vannak a sima könyves képek, de azért már akad egy-egy idézet. Egyébként @ezeregyoldal néven megtaláljátok, vagy csak kattintsatok rá, belinkelem.

Na de nem is húznám tovább a szót, jöjjön is a tag!

1. Miért szeretsz olvasni?
Mondanám is a szokásos válaszokat, amiket ilyenkor egy könyvmoly mondani szokott: mert más világokba utazhatok, sok mindent megismerek, mert izgalmas, mert egy életérzés befejezni és kedvenccé avatni a könyvet. Azonban ezt nagyon nehéz megfogalmazni, hogy az ember miért szeret olvasni. Talán inkább azért is, mert kikapcsol. Számomra az olvasás egyfajta menedéket jelent a világ elől. 

2. Van kedvenc helyed olvasáshoz?
Kifejezetten nincs, viszont nagyon szeretek kint olvasni a kertbe, vagy a teraszon.

3. Melyik könyv/sorozat vezetett be az olvasásba?
Nem kellett sokat gondolkodnom rajta, hiszen még mindig tisztán emlékszem az első élményre, az első könyvre, amit talán negyedikes vagy ötödikes koromban kaptam az iskolából, ez pedig Christopher Paul Curtis Bud ​vagyok, uram! című könyve.

4. Milyen könyveket szeretsz?
Az izgalmasakat. Fantasy, thriller, horror, kicsit a krimit is, de nem vetek meg semmit, ami nem az elcsépelt romantikus könyv, amiben nagyjából mindig ugyanaz történik. Szóval a különlegeseket.

5. Kemény vagy puhaborító? Miért?
Puha, mert sokkal könnyebb tartani, meg úgy alapból könnyebb az egész könyv. És nem tudom, nekem még egy sem tört meg, még a nagyon vastagok sem, szóval ha lehet a puhát választom.

6. Szoktál egyszerre több könyvet olvasni?
Nem, mert nagyon belekavarodnék. Én tipikusan olyan ember vagyok, aki egyszerre max két dologra tud koncentrálni, tehát ha olvasnék két könyvet keverném a kettőt, azt sem tudnám hol tartok bennük, szóval megkímélem magam a stressztől.

7. Melyik könyvet/sorozat folytatást szeretnéd elolvasni még idén?
Idén nekem már csak egy nagyobb célom volt kitűzve, méghozzá A Végzet Ereklyéi befejezése, ami már sikerült is, szóval ide a Mennyei tűz városát mondom.

8. Újraolvasol könyveket? Miért?
Igen, szoktam. Nem sokat, csak a kedvenceimet, mert olyan jó a történetet újra átélni, találkozni az ismerős szereplőkkel.

9. Vezeted havonta az olvasmányaidat?
Igen, egy külön füzetbe vezetem havonta és évente is a könyveket, valamint moly.hu-n is minden évre külön polcot csinálok, szóval ezt nagyon szeretem vezetni.

10. Milyen kérdést tennél fel a kedvenc bookstagrammerednek?
Azt, hogy HOGY A FENÉBE LEHET ILYEN CSODÁLATOS GYÖNYÖRŰ KÉPEKET CSINÁLNI??? Viccet félretéve, valóban valami hasonlót kérdeznék, illetve hogy milyen tanáccsal tud ellátni, praktikák ilyesmik. Egyébként az én kedvencem jelenleg @tetovaltkonyvmoly (az ő oldalát is linkeltem, tehát csak rá kell kattintani a nevére), szóval most az ő képei tetszenek a legjobban mint színvilágban, stílusban. Az ő oldalán is érdemes szétnézni, mert csoda csodaszép képeket csinál!

Ez a tag ennyi lett volna, egyébként pinteresten találtam, és a legjobb tudásom szerint fordítottam le, szóval ha te is új bookstagrammer vagy, akkor nyugodtan töltsd ki. Nem hívok ki senkit, mert annyira még nem vagyok az ilyenekben benne, vagyis nem tudom ki mikor kezdte ezt a "mesterséget", de ha esetleg ti tudtok akkor nyugodtan küldjétek tovább, ilyenek.

Köszönöm, hogy itt voltatok, esetleg ha valamelyik pont megtetszett akkor kommentben nyugodtan válaszoljatok, kíváncsi lennék a válaszotokra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Carin Gerhardsen: Mama, papa, gyerekek értékelés

Májusi beszerzések

Könyv vs. film