Könyv vs. film

Sziasztok! Ma egy könyv vs. film bejegyzést hozok nektek. A sorozatajánlós bejegyzés írása közben eszembe jutott, hogy a filmekről is írhatnék egy bejegyzést. Megmondom őszintén, amióta Netflix előfizetésünk nem nem olyan sok filmet nézek, inkább sorozatokat, szóval ezek még azok a filmek, amiket régebben láttam, és könyvön alapulnak.

Az első ilyen film a Lenyűgöző teremtmények. Mostanában elég sokat áradozok erről a könyvről, vagy az egész sorozatról, nagyon tetszik, az egyik kedvencem lett idén. A filmet már többször láttam, már akkor megfogott maga a helyszín, ahol játszódik a történet, illetve a filmben a szereposztást is nagyon jól kivitelezték. Maga a világ pedig, ahogyan a mágia működik, nagyon elvarázsolt. A szereplők között is sokakat kedvelek, a szívemhez nőttek, főként Link karaktere és Ethan humora. Élvezem ezeket a könyveket olvasni, a filmet pedig ezerszer is képes lennék újranézni. Ennek ellenére azt mondanám, hogy győzött a könyv, hiszen abban mégiscsak jobban, bővebben ki vannak bontva a szálak, és mellesleg sok minden másképp történik benne, mint a filmben, és nekem ezek a csavarok a könyvben jobban tetszenek.

Nem lesz meglepő, hogy következőnek a Jurassic Park filmeket hozom. Nemrég olvastam a könyvet, értékelés is van róla fent a blogon, nagyon tetszett, imádtam! Dínómániás vagyok, ezeken a filmeken nőttem fel mondhatni, így most 21 évesen nosztalgikus volt elolvasni a könyvet, végre megtudtam, hogy mi alapján jöttek létre ezek a csodálatos filmek. Engem mindig is lenyűgözött az előttünk lévő világ, bár nem sokat tudunk róla sajnos, mégis jó eljátszani a gondolattal, hogy vajon mi lehetett előttünk. A filmeknél megjegyezném a látványosságot, ahogyan megcsinálták a dinoszauruszokat, elképesztő, élvezet nézni, de ezt gondolom nem kell ecsetelnem, mindenki látta legalább egy részét. Ennél a pontnál nem tudok dönteni, itt a film és a könyv is győz, imádom mindkettőt!

A víz érintése a követkő film és könyv a listán, amit szintén nem mostanában láttam. Itt is először a filmet láttam, aztán megtudtam talán tavaly, hogy amúgy könyvön alapult, szóval el is olvastam. Engem már a film is megfogott, imádom a különleges romantikus könyveket, amik nem csak arról szólnak, mint általában (persze vannak kivételek), hogy találkoznak, összejönnek, szakítanak és a végén vagy kibékülnek, vagy szétmennek. Ezekből már sokat láttam, és mostanában kerülöm is ezeket, próbálok minél különlegesebb romantikus könyveket olvasni (évente azt a maximum egyet is gondosan választom ki). Itt a könyvet választanám, mert abban jobban el van mélyítve a főszereplőink kapcsolata, és sokkal több információt ad, mint a film.

És jöjjön a Sötét elmék, amiről elsőként volt bejegyzés a blogon. Emlékszem, mennyire ki voltam borulva, amikor olvastam a részeket, hogy nekem mennyire nem tetszett annak ellenére, hogy az első rész nagy kedvencem volt. Imádtam az első részt, a történet különleges, nagyon tetszenek nekem általában azok a sztorik, amikben valamilyen csoportokba vannak rendezve az emberek, és mellé jöttek a különleges képességek, amik szintén jók voltak. Nem tudom, hogy nálam hol futott zátonyra a sorozat, de a második rész sem tetszett már. A főszereplő lányunk egyenesen kiakasztott. De, mivel a film csak az első részt öleli fel, amit imádtam, így szintén nem tudok dönteni. Talán egy kicsit hajlanék a könyv felé, de a filmben szintén olyan jól eltalálták a szereplőket, hogy nem tudok választani.

Az 5. Hullám volt az első könyv, amiről írtam a blogon, az első bejegyzés is volt, ami felkerült, de meg kell hogy mondjam, a mai napig imádom. Körülbelül három éve minden nyáron újraolvastam az egész trilógiát - idén sajnos nem volt rá alkalmam -, szóval ez amolyan rutin már nekem, de ebben az az érdekes, hogy valahányszor újraolvasom, mindig ad valami pluszt. Mellesleg Evan Walker még mindig az első könyves szerelmem, szóval... lehet ez is hozzájátszik. Kevés disztópiát olvasok, pedig imádom a műfajt, de igyekszem javítani ezen is. A film... hát, mit ne mondjak, imádom. A színészeket itt is nagyon eltalálták, az egész hangulat, a helyszínek, a csavarok, minden tökéletes. Nagyon bánom, hogy ennek is csak az első részét filmesítették meg, szintén néztem volna még tovább. Itt sem tudok dönteni, a film és a könyv is egyaránt jó, imádom mindkettőt.

Ennyi filmet gyűjtöttem össze mára, ha szeretnétek még ilyet, írjátok meg, vagy majd instára teszek ki szavazást (@ezeregyoldal). Köszönöm, hogy itt voltatok, legyetek jók, olvassatok sokat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Carin Gerhardsen: Mama, papa, gyerekek értékelés

Májusi beszerzések