Thriller ajánló: Kapd el, ha tudod

 Sziasztok! A mai bejegyzésben egy thriller könyvet szeretnék ajánlani nektek. Tudhatjátok, hogy ez az egyik kedvenc műfajom, sajnos idén elég kevés ilyet sikerült olvasnom eddig (remélem ősszel/télen még sikerül pótolnom mindent). Az elmúlt héten végre a kezembe vettem Tom Bale Kapd el, ha tudod című könyvét, ezt szeretném nektek ajánlani.

Sokáig húztam ezt a könyvet, az elsők között volt fent a várólistámon, tehát nem idén volt tervben az elolvasása. Elsősorban a történet volt, ami megfogott, de a borító se semmi. A történettől nem azt kaptam, amit vártam, hanem egy sokkal izgalmasabb sztorit.

Fülszöveg:

Mit nem tennél meg a családodért?

Az éjszaka közepén Alice és Harry French a legkegyetlenebb lidércálomra ébred.

Álarcos férfiakat találnak a hálószobájukban, akik a néhány hónapos lányuk életét fenyegetik.

Ez nem félresikerült rablás. A brutális behatolók pontosan tudják, kit keresnek: egy Edward Renshaw nevű férfit.

És ölni is hajlandók, hogy eljussanak hozzá.

Az ifjú szülők hamarosan ráébrednek, hogy a rémálom csak most veszi kezdetét.

Véletlen személycseréről van szó? Ki ez a Renshaw, és mit rejteget?

Egyvalami biztos: máris túl sokat tudnak.

Alice és Harry egymástól elsodródva menekül és harcol, miközben a támadóik egyre közelebb jutnak hozzájuk. Csak egyetlen megoldás marad, hiszen az életük a tét.

Itt történt egy kis félreértés nálam, azt hittem, hogy ez az egész könyv a házukban fog játszódni - nem is értem, miért hittem ezt - ezért gondoltam sokáig unalmasnak és ezért nem is nyúltam hozzá. Aztán belekezdtem, rájöttem, hogy ez nem így van, és annyira magával ragadott a történet, hogy le sem tudtam tenni.

A történet maga nagyon jó volt, viszonylag egyedire sikeredett, sok volt benne a feszültség, az izgalom, a félelem, ami egy thriller könyv alapja. Egyáltalán nem éreztem azt, hogy unalmas lenne az üldözés rész, vagy a menekülés rész, gondolom az író minden oldalt ki akart használni, hogy kifejtse a történetét.

Érdekesség, hogy az ötlete onnan támadt az írónak, hogy valaki megpróbált hozzájuk betörni, de ő szerencsére ébren volt és meghiúsult a betörés. Szeretek ilyen érdekességeket olvasni magáról a könyvről, hogy miért is íródott és mi adta az írónak az ihletet.

A szereplőkkel helyenként voltak gondjaim, a döntéseik néha borzalmasak voltak, de aztán belegondoltam, hogy én mit tennék az illető helyében, és már sokkal kevésbé volt idegesítő. A főszereplő anyukánk néha valóban a legrosszabb döntéseket hozta, amit ilyenkor tehet az ember.

Nehéz erről a könyvről úgy írni, hogy ne mondjak semmit, ami ronthatna az olvasási élményeteken, szóval itt le is zárnám az ajánlást.

Összességében tehát elmondhatom, hogy nem csalódtam a könyvben, a thriller rajongóknak mindenképp ajánlom, azoknak is, akik még csak ismerkednek a műfajjal, mert nem olyan vészesen durva kötet, de annál izgalmasabb. Az őszi időszakra tökéletes olvasmány.

A könyvre 4,5 csillagot adtam, azért nem kapta csupán meg az ötöt, mert egy kicsit túl volt húzva, ha egy olyan 50-70 oldallal rövidebb lett volna, tökéletes lenne, de szerintem ez is egy nagyon jó érték.

Köszönöm, hogy itt voltatok, legyen szép napotok, vigyázzatok magatokra!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Carin Gerhardsen: Mama, papa, gyerekek értékelés

Májusi beszerzések

Könyv vs. film