Reading Habits Book TAG

Sziasztok! A mai bejegyzésben egy könyves tag-et fogok kitölteni, méghozzá az olvasási szokásaimról. Rég töltöttem már ki ilyet, pedig nagyon szeretek gondolkodni a kérdéseken. Sajnos ehhez most nem kell könyveket keresgélnem, de sebaj, így is élvezni fogom a kitöltését.


Könyvjelző vagy fecni?
Könyvjelző, határozottan. Nincs olyan sok könyvjelzőm, de mindenféle témához és néhány könyvhöz külön hozzá illő könyvjelzőm van, és imádom őket.

Abbahagyod csak úgy random az olvasást, vagy az adott fejezetet végigolvasod?
Próbálom végigolvasni a fejezetet, de ha túl hosszú és esetleg nincs időm, vagy amikor este olvasok és nagyon elálmosodom, akkor félbe szoktam hagyni a fejezetet.

Melyik a kedvenc helyed otthon, ahol olvasni szoktál?
A szobámban az ágyamon. Ott a legkényelmesebb, általában csend is van és tudok nyugodtan olvasni.

Eszel vagy iszol olvasás közben?
Inni szoktam, teát, enni nem, mert félek, hogy összekenem a könyveket.

Zenét hallgatsz, vagy megy a TV olvasás közben?
Nem, egyik sem, a zene túlzottan elvonná a figyelmem, a TV még nem zavarna, de úgy vagyok vele, hogy minek megy, ha úgysem figyelek rá. Nincs szükségem háttérzajra.

Egyszerre egy, vagy több könyvet olvasol?
Általában egyet szoktam, hiszen akkor tudok a legjobban koncentrálni és nem vesztem el a fonalat a sok történetszál között. Most fordult el először, hogy több olvasásom is be van jelölve moly.hu-n, de az is csak azért van, mert gondolkodom, hogy félbehagyjam-e, semmi kedvem végigolvasni, de nem akarom, hogy a már elolvasott oldalak kárba menjenek :D

Otthon olvasol inkább, vagy bárhol máshol?
Otthon. Szoktam a vonaton is (sajnos a buszon és a kocsiban elkezdek szédülni), de már rég nem olvastam a vonaton sem, és most hogy főként kocsival járok (és én vezetek) az utazós olvasásaim kilőve, szóval csak itthon.

Olvastál valaha előre el egy oldalt, vagy ugrottál át?
Mindkettő. Kos vagyok, szóval általában az utolsó oldallal kezdem :D. Sosem bírom megállni, hogy ne pillantsak rá az utolsó mondatra, vagy ne olvassak bele. Ha nagyon unalmas a történet, és látom, hogy semmi értelme, csak időhúzás, akkor átugrok egy-egy oldalt.

Megtöröd a könyv gerincét, vagy vigyázol rá?
Vigyázok rá, mint a hímes tojásokra, és kiakadok, ha bármi bajuk történik ennek ellenére. Tudom, hogy a könyv azért van, hogy használjuk, és próbálok nem túlzottan kiakadni, ha történik a könyveimmel valami (ami ritka), de próbálom megtartani az új állapotot. Olyan szépek.

Szoktál írni a könyveidbe?
Igen, de csak ha ajándékba kapom, és csak azt, hogy kitől és milyen alkalomra. Számomra a könyvek egyfajta emlékek is, és ha a családtagjaimtól kapom, akkor pontos dátummal, esetleg eseménnyel bele szoktam írni, hogy kitől. Olyan jó visszanézni, hogy például anyukámtól kaptam egy könyvet a 16. szülinapomra.

Ennyi lett volna ez a tag, ha van kedvetek nyugodtan töltsétek ki ti is. Egyébként ezt a pinterest-en találtam, és a képességeimhez mérten igyekeztem pontosan lefordítani, de nézzétek el, ha hibáztam.

Köszönöm, hogy itt voltatok, legyen szép napotok, olvassatok sokat!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Carin Gerhardsen: Mama, papa, gyerekek értékelés

Májusi beszerzések

Könyv vs. film