Egy pár kedvenc íróm

Sziasztok! Nagyon régen tettem fel bármit is ide, de szeretném ezentúl rendszeresen vezetni ezt a blogot, és megosztani veletek az olvasási élményeimet, a véleményemet, szóval mostantól nagyobb aktivitást tervezek. Ezzel a kis listával szeretném kezdeni, amit részben azért választottam, hogy egy kicsit jobban megismerjétek az olvasási stílusom, illetve azért is, hátha esetleg ti is kedvet kaptok az olvasásukhoz. A mai bejegyzésben tehát összegyűjtöttem nektek a kedvenc íróim, akiktől bármelyik regényüket ajánlom, és akiknek a munkájuk nagy hatással voltak rám.

Az első író nem meglepő módon, ugyanis már sokszor említettem a blogon, Sarah J. Maas. Igaz én az ACOTAR sorozattal kezdtem, de már javában benne vagyok az Üvegtrónban is, és most már bátran ki merem jelenteni, hogy ő egy abszolút kedvenc nálam. Imádom a könyveit, a világot, amit fel tud építeni, a szereplőket, akiket kitalál, egyszerűen mindent. A stílusa nekem nagyon tetszik, ahogyan felépíti a regényeket. Mindezek mellett olyan váratlan és lehengerlő csavarokat tud elrejteni a történetekben, hogy csak fogom a fejem. Az ő könyveit bárkinek tudom ajánlani. Én mindenképpen minden könyvét el fogom olvasni, talán egy kissé elfogult is leszek vele kapcsolatban.

Csak, hogy ne merítsem ki rögtön az inkább fantasy műfajban tevékenykedő írókat, most egy olyan szerzőt fogok mondani, aki nekem már régóta nagy kedvencem, és már (egy könyv kivételével) az összes magyarul megjelent regényét olvastam már. Ő pedig nem más, mint Kathryn Croft. Egy pár munkáját mellékesen felsorolnék, hátha valakinek idegen lenne a neve: A lány, akinek nincs múltja, A nő, aki máshol ébredt. Az általam eddig olvasott összes regényét imádtam, elképesztő mennyire izgalmasak, fordulatosak. Igazi thriller író. 

A következő író pedig nem más, mint Rick Yancey. Az ötödik hullám trilógia az egyik legmeghatározóbb sorozat volt számomra. Tisztán emlékszem, hogy Az éhezők viadala után csak úgy faltam a hozzá hasonló könyveket, így találtam rá erre a sorozatra is, ami hatalmas kedvencem volt. Evan Walkert mondhatom az első könyves szerelmemnek, úristen, mennyire oda voltam ezért a szereplőért! A történet, a helyszín, maga a hangulat és a szereplők teljesen elvarázsoltak. Nem írok többet erről a sorozatról, ugyanis a legelső bejegyzésem, amit közzétettem erről szól, amit ide kattintva el is olvashattok, ha érdekel a bővebb véleményem. Magának az írónak a stílusa nagyon... egyedi, talán ez a legjobb szó rá, és a végkifejletről nem is beszélve. Nagyon bátornak gondolom Ricket, amiért meg merte ezt lépni!

Ismét egy thriller író következik a listán, mily meglepő, ő pedig nem más, mint B. A. Paris. Sokáig azt hittem, hogy ő egy férfi író, így a döbbenetem még nagyobb volt, amikor a moly.hu-nak köszönhetően rájöttem, hogy valójában egy nő. Megint azt kell mondanom, hogy egy könyve kivételével mindet olvastam, ami magyarul megjelent, és az ő művei is nagyon meghatározóak voltak, miatta szerettem meg magát a műfajt, azóta is úgy gondolom, hogy nagyon nehéz mondjuk a Zárt ajtók mögött című könyvét lekörözni. Szóval az ő könyveit is csak ajánlani tudom, igazán kiemelkedőek a műfajban.

Ha olvastatok már valamelyik könyvet az említett személyektől, akkor mindenképp írjátok meg nektek milyen élményetek volt, és ha esetleg hasonlóan kedvencetek!
Köszönöm, hogy velem tartottatok, hamarosan érkezem egy újabb bejegyzéssel, valószínűleg egy értékeléssel.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Carin Gerhardsen: Mama, papa, gyerekek értékelés

Májusi beszerzések

Könyv vs. film